50 Cent investerar i svenskt kalsongmärke – som ska vara bättre för pungen

cafevik  |  Publicerad 2015-04-16 11:27  |  Lästid: < 1 minuter
50cent

Rapstjärnan satsar på kalsonger. Foto: 50 Cent/Instagram.

En av världens största hiphop-artister ger sig in på en ny bana. Curtis ”50 Cent” Jackson III går in som delägare i kalsongmärket Frigo. Enligt 50 Cent själv drar han in 78 miljoner dollar på affären, närmare 680 miljoner kronor – men enligt företaget är det inte pengar som han får ut för att vara delägare, utan en affär som Frigo har gjort med ett annat företag.

Kalsongerna, Frigo RevolutionWear, utmärker sig genom en särskild påse inuti sig där pungen ska ligga, för att hålla den på plats och ”förhindra svett och friktion”. I en promotionvideo på Instagram säger rapparen ”Folk som vinner Grammies bär inte underkläder. De bär Frigos.”

Vi har ingen aning om hur sköna kalsongerna är, men uppenbarligen lockar de till sig kändisar. Tidigare har Frigo haft Mikael Persbrandt som frontfigur, och förutom 50 Cent investerar även Timbaland, Carmelo Anthony och Derek Jeter i bolaget.

frigo-revolutionwear-kalsonger

* * *

Läs mer!

Bästa fynden – här är Stockholms 8 bästa second hand-butiker

McDonalds brände 340 miljoner på gigantisk reklam – som ingen såg

De 10 bäst klädda killarna på Instagram just nu

Här är lyxmärket som James Bond väljer i kommande filmen

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-26 21:33