Annons
Annons

9 väldigt ärliga sågningar av Red Bulls cola – på Red Bulls egen annons

”Skulle inte ens kunna grogga på den”

Caféredaktionen
Dela (28)
Tweeta
Annons

redbull

Det är ingen nyhet att företag ”måste finnas där konsumenterna finns”. På Facebook alltså.

När Red Bull nu lanserar sin nya colaläsk gör Salzburgföretaget det med en stor reklamkampanj där läsken påstås vara ”en naturligare” cola än andra color.

Ett av problemen med att ”finnas där konsumenterna finns” är att konsumenterna kan tycka att ens produkt är skit – och att de som tycker ens produkt är skit tenderar att uttrycka sin åsikt i högre grad än de som gillar den. Något Red Bull cola verkar ha utsatts för på sin annons på Facebook.

Bland de 44 kommentarerna (i skrivande stund) är knappt någon positiv till smaken. Kommentarsfältet är i princip en tävling i vem som gillar Red Bull cola minst.

– Tog en klunk och resten hamnade i vasken, skriver en person.

Att de elaka kommentarerna fortfarande ligger kvar kan bara tolkas som ett tecken på att Red Bull är världens ärligaste företag eller att den Facebookansvarige plötsligt fått vingar…

1. Vi börjar med en försiktig sågning …

dump9

2. … över till ”konstruktiv kritik”

Skärmavbild 2016-07-12 kl. 10.52.59

3. Fool me once, shame on you — fool me twice, shame on me

dump1

4. Vidrig tyvärr…

dump2

5. … alltså JÄTTEVIDRIG

dump3

6. Skit och sket

Skärmavbild 2016-07-12 kl. 10.54.06

7. Förjävlig x2

dump5

8. Och då är det ändå cola

dump4

9. Inte ens värd att hälla sprit på

dump8

Folk tycker inte ens att colan är ny (?!), som Red Bull påstår.

Skärmavbild 2016-07-12 kl. 10.53.41

Skärmavbild 2016-07-12 kl. 11.38.08

Ny? DU kan va ny.

Skärmavbild 2016-07-12 kl. 11.39.58

Annons

Dela (28)
Tweeta

Annons

Laddar