Samarbetet mellan Adidas och Alexander Wang, som vi skrivit om tidigare här, blev under den gångna modeveckan i New York offentliggjort. Som väntat är det en sportig kollektion som innehåller bland annat tracktops, hoodies, långärmade t-shirtar och ett par sneakers, samtliga plagg unisex.
Mindre väntat är kanske hur Alexander Wang vänder upp och ned på Adidas – bokstavligen talat. Den klassiska Adidas Originals-loggan finns på i princip samtliga plagg, fast upp- och nedvänd. Ett kaxigt grepp från Wang, som gjort sig känd som en vågad designer med stark förankring i dagens streetwear-kultur.
Efter den amerikanske designerns visning förvandlades modevisningen till en fest där bland annat Travis Scott, Desiigner och Fetty Wap spelade samtidigt som Mcdonalds-pommes och slurpies från 7-Eleven serverades till gästerna, som inkluderade namn som Madonna och Nicki Minaj.
Lookbooken nedan är fotograferad av den hyllade modefotografen Juergen Teller. Sammanlagt rör det sig om 84 unisex-plagg där delar av kollektionen släpptes i en begränsad upplaga i popup-butiker i New York under söndagen, men resten av kollektionen kommer släppas till allmän försäljning i Adidas- och Alexander Wang-butiker under våren 2017.
[allergallery id=”81145″]