Här är plaggen som hajpas mest i USA – svenska inslag på GQ-lista

Acnes emojitröja och eleverad IKEA-påse med på GQ:s lista över de 25 mest hajpade menswear-produkterna just nu.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2016-09-30 10:09  |  Lästid: < 1 minuter

Amerikanska GQ släppte i veckan en artikel där man rankade de 25 mest hajpade plaggen just nu, och listan hade flera svenskkopplingar. Bland Vetements-hoodies, Haider Ackermann-bombers och ormmönstrade jeans från Gucci hittar vi Acnes emoji-sweatshirts som vi skrivit om tidigare här. Beröm delas ut för tröjornas fina broderi, och att märket höll sig ifrån att använda aubergine-emojin.

acne-hype-25

En annan svenskkoppling hittar vi på listan i form av Balenciagas laserblå väska som påminner om…visst är det en klassisk IKEA-väska? Demna Gvasalia, som även är med och rattar Vetements, har en förkärlek för att stoppa vardagliga plagg och symboler i en ny kontext, och göra det till edgigt mode. Om du känner att en vanlig IKEA-påse inte är tillräckligt mycket av ett modemässigt statement på väg ned i tvättstugan så erbjuder alltså Balenciaga en lyxvariant för den nätta summan av dryga 18 000 kronor.

Balenciaga-Ikea-Bag-hype-25

I övrigt innehåller listan en blandning av lyxmode och skejtbetonat streetwear, men vi kände att de få svenska inslagen på listan faktiskt förtjänade att vara fler. Kolla in Cafés lista över de 15 mest hajpade plaggen från svenska märken här.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-04 21:16