Här är regnjackan som ska representera Sverige – släpps på musikfestival

I samband med musikfestivalen 30 Days in LA släpps även en klädkollektion där olika länder får bidra med ett signaturplagg. Klädmärket Official Gallery och R&B-artisten Cherrie representerar Sverige genom att släppa en gul regnjacka.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2016-11-30 10:21  |  Lästid: < 1 minuter

Den gigantiska festivalen 30 Days in LA som anordnas av Red Bull Sound Select breddar sitt fokus och släpper en klädkollektion. Festivalen pågår i Los Angeles hela november då hajpade artister som HAIM, Pusha T och Sampha spelar på olika ställen runt om i änglarnas stad.

OFFICIALGALLERY-RainJacket_PhotoCred-JensDohnberg_Artist-Cherrie_2

Nu lanserar man alltså även en klädkollektion där det svenska konst- och modemärket Official Gallery har valts ut för att representera Sverige. Plagget man har gjort är också passande nog en regnjacka. Regnjackan är en utvecklad version av märkets signatur-regnjacka och har tagits fram tillsammans med hajpade R&B-sångerskan Cherrie.

OFFICIALGALLERY-RainJacket_PhotoCred-JensDohnberg_Artist-Cherrie_5

Cherrie har också inspirerat det gula färgvalet då Official Gallery ser Cherrie som en artist som lyser upp mörkret. Official Gallery är ett märke startat som ett konstprojekt av Teodor Svantesson och Jesper Lindgren år 2012.

Jackan kommer finnas tillgänglig i en begränsad upplaga om 200 exemplar och kommer endast säljas under den pågående festivalen.

OFFICIALGALLERY-RainJacket_PhotoCred-JensDohnberg_Artist-Cherrie_7
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-06 14:47