H&M lanserar ny butikskedja i höst – här är allt vi vet hittills

Under hösten 2017 sjösätter H&M ett nytt varumärke – ARKET.

Martin Hansson  |  Publicerad 2017-03-31 15:30  |  Lästid: < 1 minuter

Tanken bakom Arket-butikerna är att de ska erbjuda ”enkla och tidlösa” kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer och ett utvalt sortiment till hemmet, skriver H&M i sin delårsrapport.

De berättar också att det kommer att finnas produkter i brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. De flesta butikerna kommer att rymma ett café med fokus på det nordiska köket och i sortimentet ska det även finnas utvalda produkter från externa varumärken.

– Vi är väldigt glada över att snart visa upp varumärket och dela våra kollektioner med kunderna, säger Lars Axelsson, vd på Arket, i en kommentar till Dagens Media.

Idag finns Arkets huvudkontor på Södermalm i Stockholm med designers, uppköpare, arkitekter, skribenter och kockar under sitt tak. I början på hösten kommer Arkets första butik att öppna i London, och samtidigt lanseras märket online på 18 europeiska marknader. Danmark får också en fysisk butik, precis före Sverige – andra fysiska butiker öppnar sedan i Bryssel och München.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 09:10