I går kväll visade H&M upp sin Studio-kollektionen för våren 2017 under Paris modevecka med en stor modefest. Den hyllade ”See now, buy now”-kollektionen är inspirerad av kärlek, balettens elegans, styrka och passion. Det är första gången som H&M Studio herr visas under modeveckan i Paris. Café var som enda svensk herrmodepress på plats.
Visningen ägde rum på ikoniska Tennis Club de Paris där gäster som Nicki Minaj, Alexa Chung och Lucky Blue Smith fick uppleva en fantastisk stämning med modeelit från hela världen.
– Vi har velat skapa kontrasterande uttryck i varje look och jobbat mycket med motsatser i olika former: det smala i kombination med det överdimensionerade, det tunna tillsammans med det rigida, det grafiska tillsammans med starka accentfärger. Allt detta går som en röd tråd rakt igenom kollektionen i allt från siluetter till nyanser och material, säger H&M:s herrdesigner Andreas Löwenstam.
Kunder världen över hade möjlighet att shoppa kollektionen direkt efter visningen online på hm.com. Samtidigt fanns en pop-up butik tillgänglig för gästerna på plats i Paris. Kollektionen kommer även att finnas tillgänglig i cirka 180 utvalda butiker från och med idag den 2 mars klockan 10.00.