I helgen sjösatte klädmärket Gant sitt projekt Something to dive for, ett samarbete med den franske undervattensaktivisten Jean-Michel Cousteau (son till dykarlegenden Jaques) och hans miljöorganisation Ocean Futures Society. Kampanjen inkluderar även dottern Céline och sonen Fabien, som för övrigt en gång utsågs till “Sexiest Man of the Sea” av People Magazine.
Kring 200 journalister från 70 länder närvarade vid launchen på vackra Hotel Martinez i Cannes, där familjen Cousteau berättade om sitt mångåriga miljöarbete och sina kommande dokumentärfilmer. Café fanns givetvis på plats i vimlet och tog tillfället i akt att be Fabien Cousteau utse världens mäktigaste dykupplevelse:
– Papua Nya Guinea, särskilt en viss liten ö 24 timmar från fastlandet. Varmt vatten, otroliga färger och ett fantastiskt djurliv. Dykningen där slår det mesta, jag önskar att alla fick uppleva den.
Markus Kylén
Jean-Michel, Céline, Gants vd Arthur Engel och Fabien Cousteau.
Evenemanget lockade kring 200 journalister från 70 länder.
Per Sjödell på Gant Sweden AB var med och höll i tåtarna.
Presskonferensen hölls på lyxiga Hotel Martinez i Cannes.
Bild på familjen Cousteau ur kampanjen Something to dive for.