Reeboks lyckade reklamkampanj – gav bort gratis skor i Stockholm

Reebok lanserade sin nya sko genom att anordna hastighetstest på en gågata mitt i Stockholm. Alla som sprang tillräckligt snabbt fick ett par gratis skor!

Olle Arnell  |  Publicerad 2016-03-01 16:50  |  Lästid: < 1 minuter
reebok-zpump

I ett försök att lansera sin nya sko, Reebok ZPump 2.0, gav företaget förra helgen ut gratis skor i Stockholm. Det var på Drottninggatan som man satte upp en utomhustavla som mätte hastigheten på de förbipasserade.

För alla personer som tog sats och sprang mot tavlan i över 17 km/h väntade ett par nya ZPump 2.0 som belöning.

– Vi gillar tanken på att ta en klassisk annonsyta och förvandla den till något unikt och uppseendeväckande. Det här blir en direkt upplevelse för människorna, samtidigt som Reebok kan ge dem något av stort värde,” säger Markus Schramm, creative på reklambyrån Animal.

Ett roligt sätt att uppmärksamma sin nya sko och samtidigt ge bort fin present till förbipasserande, tycker vi!

Se filmen nedan på när folk springer i full fart mitt under helgruschen i Stockholm.

Kampanjen ville förmedla att inga fötter är likadana, men att Reeboks pump-teknik anpassar sig efter varje fot.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 10:01