Så sprids nyheter via t-shirts

joel  |  Publicerad 2009-01-09 16:00  |  Lästid: < 1 minuter


Det har länge cirkulerat dödsrykten kring Apples legendariska VD Steve Jobs. Hans tidigare kamp mot cancern har funnits i människors bakhuvuden och en stadig viktnedgång under 2008 gjorde såväl aktieägare som supportrar oroliga.

Nu, efter otaliga spekulationer, tar Jobs bladet från mun och skriver på Apple.com att han är sjuk. Men inte dödsjuk. Nyheten att Steve Jobs lider av en botbar hormonsjukdom har tagits emot med stor glädje.

På en morgon ökade Apples värde med cirka 18 miljarder kronor.

Många är lättade över att äntligen få veta och investerare har uttryckt lättnad. Alla rykten om hans död har gjort Apple till ett osäkert kort med en osäker framtid. Nu när man med stor säkerhet vet att Jobs kommer att fortsätta som högsta general på Apple kommer även ryktescirkusen att svalna och möjligen infinner sig arbetsro.

Hur som helst. En mer genuin glädje över dödsryktesdementin går att finna på en t-shirt. Bara timmar efter det officiella beskedet dök plagget ovan upp online. Och visst:  En nyhet är inte en riktig nyhet förrän den finns på en t-shirt.

Därför är Steve Jobs lives den kanske finaste t-shirten just nu.

Felicia Eriksson

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-22 22:56