Stadium startar nya stadsbutiker – blir ensamma om Zlatans märke

Urban, ung träning är ledorden för sportkedjan Stadiums nya satsning. Två nya butiker vid namn Stadium Pulse öppnas i Stockholmsområdet under kommande vecka.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2016-09-21 13:30  |  Lästid: 2 minuter

Stadium Pulse är namnet på det nya koncept som Stadium nu lanserar i Stockholm. Med ett noga utvalt sortiment med limiterade upplagor, inspiration och expertrådgivning från träningsproffs ska Stadium Pulse bli en ungt, urbant komplement till de vanliga, större Stadium-butikerna. Tanken är att inspirera till en aktiv livsstil genom butiker med handplockat sortiment och personal, med en urban interiör som ska smälta in i storstadspulsen. Café fick en intervju med Stadiums vd Karl Eklöf några dagar före lanseringen.

Nike M_Stadium Pulse

Hur föddes idén om Stadium Pulse?

– Just den här idén föddes för ungefär ett år sedan, vi pratade om att vi ville ha en mer nischad butik med ett ungt och urbant koncept, och ur det föddes Stadium Pulse. Vi ville ha en butik som inspirerar, något för unga män och kvinnor mellan 20-30 i storstaden. I dag tränar och löper man året runt, tanken var att starta en butik som var anpassad utifrån det behovet.

Du nämner storstäder, de två första butikerna är i Stockholm, kommer Stadium Pulse till resten av landet?

– Vi börjar med dessa två, sedan får vi se hur det går. Tanken är att de här butikerna ska vara komplement till våra andra butiker. Men jag skulle bli förvånad om vi inte fyller på med fler butiker under våren 2017, men inga fler butiker planeras innan vi har ätit julskinka, haha.

Hur kommer utbudet se ut?

– Dels arbetar vi med större märken som Adidas, Nike, Reebok och Under Armour, men även med mindre svenska märken som Rivia Sports och Grounded Factory. Vi har även ensamrätt på Zlatans märke A-Z i butik, vilket vi är väldigt glada över. Men även från de större märkena kommer kul grejer, vi tar in mer exklusivare skor och plagg som inte finns i så många andra butiker. Tanken är att ha ett utbud som är lite yngre, lite trendigare och kaxigare och som vi dessutom är relativt ensamma om att kunna erbjuda.

Ni nämner handplockad personal, hur har rekryteringen sett ut där?

– För oss har det varit viktigt att välja personal som springer eller tränar aktivt, som ska kunna prata med kunderna på ett trovärdigt sätt, och själva ”andas” vårt koncept. Vi lanserar också träningsklubbar för våra kunder där man kan skriva upp sig på ett inspirerande träningspass. Då kan man till exempel springa tillsammans med vår personal, från våra butiker! Det blev det därför extra viktigt för oss med personal som kan och har ett intresse av det här.

Stadium Pulse öppnar klockan 08.00 den 22 september på Kungsgatan 8 i Stockholm, och i Mall of Scandinavia i Solna.

Women_Stadium Pulse
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-04 20:53