Annons
Annons

Succé för Café – nu läser många fler ditt favoritmagasin

Välkomna, alla nya läsare till Sveriges bästa mode- och livsstilsmagasin för män.

Markus Thunberg
Dela (373)
Tweeta
Annons
jonas

Senaste numret av Café och Cafés chefredaktör Jonas Terning.

Vi på Café är väldigt stolta över vårt magasin, därför är det extra kul att vi har fått så många nya läsare det senaste året.

Enligt Orvesto, som mäter hur många som läser olika tidningar, ökar Cafés räckvidd med 11 procent under första kvartalet 2016 jämfört med samma period 2015.

Ett tydligt tecken på att trenden från TS helårsrapport håller i sig, där ökade Café med 26 procent.

– Det är lätt att bli rädd och börja bromsa i motgång, men vi har i stället valt att gasa med det som är viktigt för Cafés läsare: mode, de djupa personporträtten och reportagen. Bra innehåll kostar pengar att producera. Det är skönt att se att det lönar sig, säger Jonas Terning.

Cafés sajt fortsätter också att växa och är den största modesajten för män i Sverige. Cafe.se har i dag i snitt på 227 000 unika besökare i veckan.

Under våren har Café haft de stiligaste och mest intressanta personerna på omslaget och intervjuat dem på djupet. Soran Ismail har berättat om sitt mörka år för Cafés Emil Persson, Kristofer Hivju har berättat om sin personliga triumf i och med Game of Thrones för Johan Wirfält, och Fredrik Wikingsson har berättat om sitt liv som familjefar.

– Det är fantastiskt att hårt arbete lönar sig, vi har en redaktion där alla tycker det är kul att gå till jobbet och det syns varje dag på sajten och i vårt magasin. Det är otroligt kul att vi får sån uppskattning, säger Cafés chefredaktör.

Många magasin tappar läsare, varför ökar Café?

– Vi är mer än bara ett magasin och arbetar aktivt med den växande Caféfamiljen. Vi har sedan länge profiler som Jonas Cramby, Andrev Walden, Emil Persson och Daniel Lindström med oss och gör mycket saker utanför tidningshyllan, inte bara digitalt utan även med butiksmingel och fester. Jag tror att även detta visar sig i Orvestos mätning. Café är, liksom Gnaget, överallt.

Vad händer i Cafévärlden härnäst?

– Mycket, inte minst vad det gäller digitala initiativ, ibland får jag påminna redaktionen om att göra tidning också. Vi håller på att avsluta en stor poddsatsning som lanseras i sommar. Det enda som saknas just nu är en kommersiell partner, så vill någon hänga på framgångståget är det bara att höra av sig till mig!

Det viktigaste, hur firar vi på redaktionen?

– Jag har lovat redaktionen årets ståndsmässigaste sommarlunch. Nu måste jag bara hitta ett ledigt bord någonstans.

Annons

Dela (373)
Tweeta

Annons

Laddar