Hoppa till innehåll

Tommy Hilfiger hyllar 90-talets mode i ny kollektion

Olle Arnell

Lucky Blue Smith och stora loggor i Tommy Hilfigers 90-talsdoftande kollektion ”Tommy Jeans 3.0.”

Vi har tidigare uppmärksammat Tommy Hilfigers kollektioner där de låtit sin överdimensionerade logga ta stor plats på plaggen, som en nostalgisk hyllning till 90-talets uttryck. Nu kommer den tredje vändan i kampanjen som de kallar Tommy Jeans 3.0.

Samtliga plagg är i rött, vitt och blått och man

Precis som tidigare frontar Lucky Blue Smith kampanjen, denna gång tillsammans med Anwar Hadid och Sophia Richie. Kollektionen riktar sig till både en manlig och kvinnlig målgrupp.

Herrplaggen präglas av Americana-inspirerade plagg i denim och utgörs bland annat av jeans, shorts och jackor. Kvinnokollektionen består i huvudsak av croppade t-shirts och toppar, jeansjackor i pastellfärger samt jeansshorts.

Plaggen finns nu ute till försäljning – dock sker lanseringen stötvis i flera olika släpp. I Sverige kan du hitta plaggen på Caliroots eller på märkets hemsida.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.