Nu är snart våren här och med den nya kollektioner och en tjuvkik på hur vi kommer se ut i år.
På måndag släpps Weekdays nya kollektion i butikerna i butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö och på nätet.
Weekday satsar stort på en 1990-talslook och nya modellen SEX i år.
– Till våren utökar vi sortimentet och lanserar flera nya jeansmodeller i nya passformer och tvättar. Det blir ljusare och mer färg, vi tror på flera toner av ljusblå tvättar för både våra 5-pocket jeans och i denimjackan, som till våren kommer i både en överdimensionerad och en klassisk passform, säger Louise Lasson som är Creative Director på Weekday.
Vad är det för nya jeansmodeller i vårens kampanj?
– Vi är väldigt stolta över vår nya passform i unisexkategorin, SEX. Denna nya modell har en medelhög midja, lös passform med raka, lätt utställt ben. SEX kommer i tvättarna Safe Black och Blue Beat som är vårens ljusaste blå, säger Louise Lasson.
Vad är inspirationen bakom jeanskampanjen?
– Starka personligheter inspirerar oss och det finns en del 90-talsstämning i kollektionen. Vi jobbar återkommande med kontraster och proportioner för att skapa dynamik, säger hon.
Modellen SEX.