Så byter Wrangler stil – med stretchtyger och ny teknik för fukt

Det anrika denimföretaget Wrangler lanserar högteknologiska jeans i ny kampanj. Det amerikanska märket vill uppmana oss att bryta sina rutiner och upptäcka nya, vildare platser.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2016-10-24 10:43  |  Lästid: < 1 minuter

Jeansmärket Wrangler flyttar från ranchen in till stan. Det är iallafall budskapet jeansmärket vill förmedla med sin senaste jeanskampanj. Förutom att bryta sina egna invanda mönster vill märket nu med sin kampanj ”Wild Way Home” inspirera oss alla att bryta sina rutiner och våga ta en annan väg för att upptäcka nya platser runt oss.

För att illustrera det har man i sin kampanj samarbetat med bland annat de två svenska Instagram-profilerna Maria Strömberg och Julian Castaneda. Jeanskollektionen som syns i kampanjen är Wranglers Born Ready-linje där märket kombinerar med funktion.

Wrangler_WWH_13

Jeansen är fortfarande i Wranglers vintageinspirerade americana-look, men i högteknologiska material med bland annat stretchtyger och teknologi som håller fukt borta. Tanken är en jeansbärare som ständigt är redo för äventyr ute i naturen, och inne i staden.

Wrangler_WWH_PR_4

Kollektionen finns att köpa på märkets hemsida. 

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-04 22:22