Modeprofilen Rami Hanna på Tommy Hilfigers visning: ”En energi som smittar av sig”

Gränser mellan kön, ålder, etnicitet och kroppstyp är på väg att suddas ut och här har Tommy Hilfiger hämtat inspiration till sin senaste visning. Svenska modeprofilen Rami Hanna besökte Tommy Hilfigers visning. Han gillade vad han såg. För Café förklarar han storheten.

Visningen ägde rum i The Tanks avskalade, industriella och underjordiska utrymmen på Tate Modern i London. Där togs de drygt 1 000 gästerna med på en resa inom den minimalistiska arkitekturen. Med inspiration hämtad från väderfenomen – åska med varmt blinkande ljus och flimmer, ljus varvat med mörker för att förändra den naturliga atmosfären och lysa upp detaljer av neon.

– Visningen i London var energifylld, inspirerade och musikalisk. Ribban sattes högt med en mäktig kör som inledde, följt av numera legendariska Naomi Campbell som öppnade visningen. Stylingen var genomarbetad och här fanns starka inslag av sport som sedan möttes av det klassiska dna som symboliserar Tommy Hilfiger, säger Rami Hanna.

Kollektionen hämtar inspiration från begreppet “Style for All”, som helt enkelt handlar om att bra stil suddar ut gränserna mellan kön, ålder, etnicitet och kroppstyp.

Rami Hanna på plats i London innan Tommy Hilfigers visning, iklädd plagg från nya kollektionen.

– Jag blev superglad över att se en sådan mångfald i castingen. Energin bland modellerna kändes genuin och smittade av sig på oss i publiken, förklarar Rami Hanna, som själv var klädd i plagg från Hilfiger Collection.

Foto: John Phillips/Getty Images for Tommy Hilfiger

Förutom Tommy X Lewis-samarbetet premiärvisades även vårens kollektion av Hilfiger Collection, en resa genom det ikoniska amerikanska landskapet, med en design där country och rock’n’roll möter East Coast-prep.

Foto: John Phillips/Getty Images for Tommy Hilfiger

Evenemanget bygger på framgången för Tommy Hilfigers signatur ”See now, buy now”, där plaggen som visas upp omedelbart finns tillgängliga i butiker och online i över 70 länder.

Sedan den första lanseringen i september 2016 har varumärkets koncept TOMMYNOW turnerat världen över med stopp i New York, Paris, Shanghai, Milano och Los Angeles.

Våren 2020 handlar om att tänka bortom säsongen och mot framtiden – med fokus på en hållbar resa där alla är välkomna.

– Det är alltid lika spännande att få gå på en Tommy Hilfiger-visning. Jag uppskattar energin som det starka och kreativa teamet lägger ner på att bygga ett fantastiskt koncept, säger Rami Hanna.

Det är den fjärde kollektion som Tommy Hilfiger och Lewis Hamilton tar fram tillsammans. Säsongens twist står Grammy Award vinnaren H.E.R för, tillsammans med teamet har hon fått sätta sin egen prägel på delar av kollektionen. Stort fokus har legat på hållbarhet. Mer än 75 procent av plaggen är tillverkade av hållbara material. Här märks ekologisk bomull, veganskt läder, denimtvättar med låg miljöpåverkan samt återvunna material.

– Vi är fast beslutna om att vara ett av de ledande modevarumärkena i världen inom hållbar design, och detta är ett åtagande som vi delar med Lewis, säger Tommy Hilfiger. Sedan första dagen har Lewis och jag varit på en resa för att integrera innovativa produktionstekniker och hållbara material i alla våra samarbeten. Vi är stolta över att uppnå nya milstolpar varje säsong, och våren 2020 är vårt mest hållbara samarbete hittills.


Läs mer om Tommy Hilfiger här!

Dela på Facebook
Tweeta