Hoppa till innehåll

Åhléns nya herrmärke höjer modenivån


I våras lanserade Åhléns ett eget varumärke för män – Sandö – med basgarderoben och tidlösa plagg i fokus.
 Om några veckor kommer märkets första höstkollektion ut och som alla vet är kläder och mode mycket roligare efter sommaren. Sandö har hämtat inspiration från 70-talet, en guldålder för herrmodet.

– Sandös kärna är modern design i klassiska material. Till den här kollektionen har vi hämtat inspiration från 70-talet och anpassat det till Sandös tidlösa estetik för att passa den moderna mannens stil och behov, säger Isabelle Bodorf, Creative Lead Åhléns Mode.

Jeansskjorta
Foto: Sandö
Sandö höst
Foto: Sandö

Bland nyheterna märks bland annat 5-ficksmodellen ”Ricardo” – en byxa i twill med lätt avslappnade benslut som kommer i svart, marinblått och beige och den dubbelknäppta rocken ”Nicola”, en klassisk rock i modern tappning i en ull/nylon-blandning.

rock
Foto: Sandö
rock
Foto: Sandö

Senare under hösten kommer även en hel del stickade plagg, till exempel polotröjor och tunnare merinoullströjor.


– Kollektionen kommer kontinuerligt att förfinas och uppdateras säsong efter säsong – alltid med noga uttänkta detaljer, säger Isabelle Bodorf.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.