Hoppa till innehåll

BLK DNM ett år som varumärke

Bilden är borttagen

Johan Lindeberg var på blixtvisit i Stockholm i helgen för att fira att hans varumärke BLK DNM fyller ett år i vår. En fin födelsedagspresent är att amerikanska GQ nyligen tilldelat Johan utmärkelsen ”2012 Best New Menswear Designers in America”. – Som svensk är det mycket speciellt att hedras i USA – mitt nya hem … Continued

Johan Lindeberg var på blixtvisit i Stockholm i helgen för att fira att hans varumärke BLK DNM fyller ett år i vår.
En fin födelsedagspresent är att amerikanska GQ nyligen tilldelat Johan utmärkelsen ”2012 Best New Menswear Designers in America”.
– Som svensk är det mycket speciellt att hedras i USA – mitt nya hem och inspirationskälla. Jag har alltid varit ett stort fan av GQ och jag är tacksam för chefredaktören Jim Moores stöd. Att utses till en av de bästa nya herrklädesdesignerna är ett stort ögonblick i mitt liv, särskilt för BLK DNM som är ett väldigt personligt projekt, berättar Johan Lindeberg.

Vad händer med BLK DNM just nu?
– Närmast på schemat står etablering i London. Vi kommer att finnas till försäljning på prestigebutiken Browns Focus och hade med anledning av detta en fest tillsammans med Jefferson Hack och Another Magazine förra veckan.

Bilden är borttagen

Johan Lindeberg utanför BLK DNM-butiken på Mäster Samuelsgatan.

Bilden är borttagen

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.