Hoppa till innehåll

Fräschör och flexibilitet – N.C.P. lanserar doftgarderob

Att uppdatera och stuva om i garderoben till sommaren är en självklarhet, men att tänka likadant kring parfym är för många inte lika mycket av en självklarhet – något som N.C.P. nu gör enklare med sin ”doftgarderob”.

Lika mycket som man vill se fräsch ut på sommaren är det minst lika viktigt med val av doft – för i slutändan spelar ens outfit inte så stor roll om man sätter sig ner på en uteservering för att osa svett och solskydd.

Samtidigt kan det varmare vädret få en att begära en lättare och fräschare doft jämfört med det man haft under vintern – problem som N.C.P. försöker göra allt lättare att lösa med sin nya ”doftgarderob”.

Det svenska parfymeriet har med hjälp av det franska doftshuset Givaudan nu tagit fram en repertoar av sexton unika nichedofter baserade på sju doftfamiljer.

Utöver att de fungerar som individuella signaturdofter går de även att kombinera med varandra, likt plagg i en garderob, för att resultera i sammanlagt 120 unika doftkombinationer.

Parfymflaska från N.C.P. ståendes på ett stycke svart läder.

N.C.P. är inga nykomlingar till doftvärlden, 2017 lanserade de sin huvudkollektion Seven Facets som de byggde vidare på två år senare med kollektionerna Black Facets och Gold Facets.

– Genom att kombinera olika noter från en ’garderob’ av dofter får varje person en möjlighet att skapa en egen personlig doft. Alla våra parfymer är unisex, vilket gör att kombinationerna kan bli oändliga, säger Stephanie Bobeck-Arnhög, Creative Director på N.C.P. 

Parfymerna finns tillgängliga på ncpconcept.com och hos utvalda återförsäljare, med ett pris på 750-1400 kr. 

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.