Hoppa till innehåll

Frukost med Kiehl´s

Bilden är borttagen

De senaste gångerna jag varit i New York har jag bara köpt två sorters artiklar, långärmade T-shirts från American Apparel och kräm (Creme de Corps) på Barneys från Kiehl´s. Vissa saker klarar man sig bara inte utan i livet. I mitten av december öppnar Kiehl´s en liten butik i Stockholm, på Mäster Samuelsgatan, (alldeles intill nya Whyred … Continued

De senaste gångerna jag varit i New York har jag bara köpt två sorters artiklar, långärmade T-shirts från American Apparel och kräm (Creme de Corps) på Barneys från Kiehl´s. Vissa saker klarar man sig bara inte utan i livet.

I mitten av december öppnar Kiehl´s en liten butik i Stockholm, på Mäster Samuelsgatan, (alldeles intill nya Whyred och Götrich), vilket är en smått sensationell nyhet för alla fans.

Kiehl´s, grundat redan 1851 i East Village, har nämligen länge varit svårt att få tag på utanför Manhattan men sedan kosmetikjätten Loreal investerade pengar för ett par år sedan exporteras nu sakta men säkert märket över världen.

Det som är coolt med Kiehl´s är att det känns både modernt och old school på samma gång, förpackningarna är rent unisexdesignade och innehållet (jag har bara testat en bråkdel) har en mystisk apoteksfeeling över sig.

I morse träffade jag och Cafés Kemiredaktör Tomas Lenneryd den från New York influgna Susan Towers, Vice President Global Communication, och fick en liten uppdatering av produkltsortimentet.

Kiehl´s satsar mycket på manlig hudvård eftersom hela 30 procent av deras kunder är män.

Bilden är borttagen

Susan Towers och Tomas Lenneryd.