Hoppa till innehåll

Haglöfs släpper minikollektion tillsammans med Très Bien

Den anrika svenska outdoorvarumärket Haglöfs, grundat 1914 i Dalarna, har det senaste året flyttat fram sin position både vad gäller design och ny teknik. Inom konceptet V-series har två spjutspetsprodukter lanserats – en slitstark dunjacka och en militärinspirerade anorak – och nu presenteras ett samarbete med modevarumärket Très Bien. – Jag använde Haglöfs som barn … Continued

Den anrika svenska outdoorvarumärket Haglöfs, grundat 1914 i Dalarna, har det senaste året flyttat fram sin position både vad gäller design och ny teknik.
Inom konceptet V-series har två spjutspetsprodukter lanserats – en slitstark dunjacka och en militärinspirerade anorak – och nu presenteras ett samarbete med modevarumärket Très Bien.

– Jag använde Haglöfs som barn och har alltid gillat produkterna, särskilt skaljackor och ryggsäckar, berättar Très Biens Hannes Hogeman.

Den lilla kollektionen – sex uppdaterade produkter från Haglöfs – säljs från och med denna vecka i de två märkenas egna butiker och hos några få andra återförsäljare.

– Några av våra ikoniska plagg har fått en helt ny look med det här samarbetet, säger Robert Olsson, designer på Haglöfs.

Jacka, ”Helium” i tre lager, 6 000 kronor.
”Helium” i Dalarna-inspirerat kamouflagemönster.
Fleecejacka, ”Epic”, 1 750 kronor.
Ryggsäck, ”Shosho”, 1 450 kronor.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.