I mitten av september lanserar H&M ett helt nytt herrkoncept – Man Trend.
Kollektionen premiärvisades tidigt i morse på Berns.
– Det känns verkligen spännande att göra en trendkollektion för killar. Det här är kläder med högre modegrad men fortfarande till ett bra pris, säger den nya designchefen Ann-Sofie Johansson.
Bland nyckelplaggen märks en oversizad stickad cardigan, bomberjacka i svart nylon, skotskrutiga byxor, fuskpälsjacka och en vit smoking.
– Vi har jobbat med en mer avancerad silhuett, utdragen på längden. Här finns även möjlighet att använda material i stark kontrast, sportig nylon mot stickat och ull, fortsätter Ann-Sofie Johansson.
Den nya kollektionen når endast ett trettiotal butiker i världen – i Sverige Stockholm, Göteborg och Malmö.

Lång nylonväst ovanpå stickad tröja.

H&M:s designchef Ann-Sofie Johansson presenterade den nya kollektionen på Berns i morse.

H&M:s Dejan Zlatanovic klädd i kläder från den nya kollektionen.

Stickad hög krage.

Kort nylonjacka.

Oversizad stickad cardigan.

Stickad mönstrad tröja.

T-shirt med grafiskt mönster.