I slutet av 1990-talet, när Jus fortfarande låg på Birger Jarlsgatan, hade butiken en stark koppling till den tidens klubbscen. Man gick till Jus för att köpa Vexed Generation och Maharishi, inte bara för att det var hippt utan även för att det tydde på politisk (i Maharishis fall även andlig) medvetenhet.
Jus mode våren 2007 är fortfarande mycket intellektuellt och avantgarde men för en äldre kund eftersom både design och pris är på en betydligt högre nivå.
Detta tydliggörs främst av de senaste tillskotten bland märkena: Number (N)ine och Comme des Garçons huvudlinje.
Number (N)ine designas av japanen Takahiro Miyashita som i alla kollektioner inspireras starkt av rockmusik (grunge i vår).
Comme des Garçons vårkollektion är döpt till ”The golden boy” och innehåller väldigt mycket guld.
Med Number (N)ine och Comme des Garçons intill (i detta sammanhang mer kommersiella) Martin Margiela och Raf by Raf Simons har Jus skaffat sig ett unikt modesortiment, just nu ledande i Sverige.

Killian i lång skjorta från Number (N)ine, 3 995 kronor.

Rock från Number (N)ine, cirka 20 000 kronor.

Skjorta från Comme des Garçons, 2 996 kronor.

T-shirts från Comme des Garçons ”Golden boy”-kollektion är på väg in till Jus.

Väskor och skor på Jus.