Hoppa till innehåll

Kampanj för #whiskyemoji

Bilden är borttagen

Vin, öl och cocktails finns redan som mobilikoner – men ingen whisky. Nu har whiskyproducenten Ballantine’s inlett en viral kampanj för att få in whiskysymboler i våra smartphones och uppmanar därför emojiälskande whiskyfantaster världen över att delta i påtryckningarna och sprida budskapet med hjälp av hashtagen #WhiskyEmoji. ”Det finns 13 mån-emojis, tre sorters spårvagnar, ölmuggar, … Continued

Bilden är borttagen

Vin, öl och cocktails finns redan som mobilikoner – men ingen whisky.

Nu har whiskyproducenten Ballantine’s inlett en viral kampanj för att få in whiskysymboler i våra smartphones och uppmanar därför emojiälskande whiskyfantaster världen över att delta i påtryckningarna och sprida budskapet med hjälp av hashtagen #WhiskyEmoji.

”Det finns 13 mån-emojis, tre sorters spårvagnar, ölmuggar, rödvin, cocktails. Men det finns ingen ikon som säger ’whisky är min drink'”, skriver Ballantine’s på sin kampanjsida.

Det globala behovet av en whiskyikon verkar dock rätt svalt: enligt en räknare på sidan har i skrivande stund bara 636 personer aktiverat sig i emojikampen.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.