”T-shirts and jeans are the base of modern dressing.”
Karl Lagerfeld lanserar märket K Karl Lagerfeld för den europeiska marknaden, första kollektionen finns i noga utvalda butiker i juli.
K Karl Lagerfeld (både dam och herr) påminner en hel del om kollektionen för H&M från hösten 2004 i sin stil: smala jeans och kavajer, minimalistiska skjortor i svart och vitt, ett par skepparjackor, dressade ullrockar, korta skinnjackor och t-shirts med tryck.
Det är väldigt fint. Skräddat men ungt, lite rockattityd och, framför allt, prisvärt i jämförelse med andra internationella varumärken. (T-shirts, cirka 600 kronor, överfärgade jeans, 1 300- 2 300 kronor, skjortor cirka 1 200 och finaste ytterplaggen cirka 6 000 kronor.)
Den grafiska designen har gjorts av Stephen Gan, chefredaktör för Visionaire.

Joakim Klingh är ansvarig för K Karl Lagerfeld i Skandinavien. Det är fortfarande oklart vilka butiker som får sälja kollektionen i höst.

kort, svart skinnjacka- Hela kollektionen är svart, vit, marinblå och grå.

