Hoppa till innehåll

Levi’s gör kortfilm med klassiska jeansmodellen i huvudrollen

Jonas Strandberg

Levi’s kortfilm om ett par jeans som byter ägare från generation till generation får en att fundera på livet och jeans förstås.

Som en del i Levi’s kampanj att stödja ett hållbarhetstänk och motverka slit- och slängmentaliteten har man nu släppt en kortfilm där vi följer ett par 501:or över flera generationer.

Det tidlösa budskapet tycks vara – släng inte dina jeans utan skänk bort dem till en butik så kan en tjej som gillar inlines få bättre användning av dem. En klassisk berättelse som aldrig blir gammal, med andra ord. Läxan vi alla kan lära oss av filmen är väl i stort sett att ibland är det bättre att köpa jeans i en second hand-affär än i en vanlig affär.

Det är dock bara undertecknads tolkning, för precis som med all stor konst ligger naturligtvis tolkningen i betraktarens öga. Spontant finns det dock givetvis en hel del paralleller till Steven Spielbergs War Horse, där vi följer en krigshästs resa genom livet.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.