Varumärket Björn Borg startar sin lansering i England på fina modevaruhuset Selfridges. I december öppnades en Björn Borg-avdelning på Selfridges i Birmingham, i helgen hölls en modevisning i London för att visa att varumärkets bad- och underkläder nu finns till försäljning.
”Det känns helt rätt att lanseringen sker här – både varumärket Björn Borg och Selfridges står för kreativitet och innovation. Dessutom är det välkända modevaruhuset en bra plattform att bygga varumärket från och samtidigt få möjlighet att skapa volymer”, säger Jimmy Johansson, marknadschef på WBM.
Visningen i London producerades av Peter Andersson från Mikas och med modeller från Select Model Management.

Björn Borg på Selfridges i London. En femfaldig Wimbledon-vinnare är såklart mäkta poppis här. Björn får skriva autografer hela tiden.

Peter Andersson, hårstylist och visningsproducent från Mikas och Jimmy Johansson, vice VD och marknadschef på Björn Borg.

Bilder från modevisningen på Selfridges, killmodeller från Select.


