Our Legacy grundades 2005 av Jockum Hallin, Cristopher Nying och Richardos Klarén och har med sitt “quiet cool”-koncept gått som tåget.
Under de senaste åren har de upplevt en kraftig tillväxt med en omsättning på 300 miljoner kronor och en vinst på 70 miljoner kronor förra året, med en prognos om att nå 400 miljoner kronor i år. Idag är Sydkorea den största marknaden för deras fysiska butiker medan USA dominerar försäljningen online, och varumärket planerar nu att växa med flaggskeppsbutiker i städer som Paris, New York och Tokyo.

Nu har det franska lyxkonglomeratet LVMH köpt in sig via sin investeringsenhet LVMH Luxury Ventures. Storleken på investeringen är ännu inte känd men enligt Dagens Industri brukar det handla om andelar på runt 10-20 procent när LVMH Luxury Ventures gör denna typ av investeringar.
– Under de här 20 åren har vi kontinuerligt uppvaktats av alla möjliga riskkapitalfonder och privata investerare, men vi har aldrig känt att det har passat, säger Jockum Hallin till Dagens Industri.
Med investeringen hoppas Our Legacy kunna ta sig in på nya marknader och öppna fler butiker i storstader runt om i världen.

För LVMH, som redan äger varumärken som Louis Vuitton och Dior, innebär investeringen en chans att stärka sin närvaro inom samtida herrmode, ett område där Our Legacy har blivit en ledande aktör.
LVMH Luxury Ventures har tidigare gjort liknande investeringar i andra ready-to-wear varumärken där potentialen för tillväxt setts som hög, exempelvis investerade de i Gabriela Hearst 2019 och Aimé Leon Dore 2022.