Our Legacy börjar sälja damkläder

Svenska kultmärket Our Legacy expanderar. I vår presenterar man för första gången en damkollektion på Paris modevecka.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2018-06-07 10:58  |  Lästid: 1 minut

Svenska modevarumärket Our Legacy börjar från och med nästa år att tillverka damkläder. Under Paris modevecka i juni kommer det hyllade märket för första gången presentera en kollektion med kläder och skor även för kvinnor. I en intervju med branschtidningen Business of Fashion menar två av grundarna, Jockum Hallin och Christopher Nying, att det är ett naturligt steg för företaget:

– Idén om damkläder har funnits med oss länge, säger Jockum Hallin och pekar på att märket redan har en hel del kvinnliga kunder som köper märkets ordinarie kollektioner.

Damkollektion kommer göras av Our Legacys befintliga designteam under ledning av Christopher Nying, där mer feminina silhuetter kommer färga märkets redan etablerade estetik och uttryck.

– Ända sedan märkets tidigaste dagar har vi haft det i åtanke när vi har skapat herrkollektionerna. Damprodukter är ett väldigt naturligt steg för oss, och ett viktigt steg för att göra Our Legacy komplett, säger Christopher Nying i en kommentar till Business of Fashion.

Dela på Facebook
Tweeta