Hoppa till innehåll
Denna sida är ett samarbete med Fitnessguru

Fitnessguru: “Vi har utvecklat receptet på framtidens proteinpulver”

Fitnessguru
Redaktionen

Med en vision om att revolutionera marknaden för kosttillskott har Fitnessguru® gjort ett genombrott med deras recept på ”framtidens proteinpulver”. Café förklarar hur det fungerar.

Vi svenskar blir mer och mer intresserade av vår hälsa och hur vi förbättrar den. Vi vill gärna vara starka, hälsosamma och vackra – och gärna allt på en gång. I jakten på större biceps eller smalare midja vänder många ögonen mot kosttillskott, där proteinpulver har blivit en stående produkt för många svenskar under de senaste åren. Med en bransch som växer knappt 10 procent per år är marknaden proppfylld med tusentals olika varumärken och produkter som alla lovar detsamma. Så hur vet du att du väljer det rätta proteinpulvret som passar just dig och din kropp?

Fram tills nu har vi alla köpt exakt samma typ av proteinpulver. Men kan det verkligen stämma att Simon, 20, som vill ha större armar, ska använda samma kosttillskott som Lotta, 56, som gärna vill gå ner ett par kilo? Nej, det gör det inte. Men det har inte funnits en lösning på problemet – förrän nu. 

Efter flera års utveckling och optimering har Fitnessguru nyligen lanserat sin nya produkt: Personligt proteinpulver som är skräddarsytt till din kropp och dina mål.

“Vår produktion hann inte med”

Fitnessguru har byggt sitt varumärke kring innovativa kosttillskott och kanske klingar namnet bekant? Fitnessguru har nämligen funnits i branschen sedan 2010. Med 10 års erfarenhet i ryggen, och deras strävan efter att revolutionera kosttillskottsbranschen, är de välkända för att utveckla produkter som är potenta, unika och har vetenskapligt stöd för dess effekter. 

Hur kom ni fram till idéen om att utveckla personligt proteinpulver?

“Vi är alla olika och har alla olika fitness-mål. Vi var trötta på att bara kunna erbjuda våra kunder proteinpulver som uppfyllde deras behov ’så bra som möjligt’ och började därför fundera över hur vi kan leverera precis vad den enskilda kunden har behov av. Vi har nu kommit till en punkt där vi kan leverera en produkt som är skräddarsydd till kundens kropp och mål, oavsett vad det är, vilka preferenser kunden kan tänkas ha, eller när kunden tänker använda det. Vi har tänkt över allt.”, säger Emil Eriksen, VD på Fitnessguru.

Fitnessguru har precis lanserat sin nya produkt till svenska kunder och intresset märks redan:

“Vi är överraskade över hur stor efterfrågan det faktiskt är efter en produkt som denna. Lanseringen gick långt över förväntan och vi behövde stänga för nya kunder i ett par dagar – vår produktion kunde helt enkelt inte hinna med. Det är lyckligtvis löst nu.”, säger han.

En algoritm utvecklad av experter

Vissa killar vill gärna bulka till dess att skjortan spricker, och så finns det de som gärna vill tona kroppen på ett effektivt och hälsosamt sätt så att de kan ta av sig tröjan och känna sig bekväma i sin kropp.

Andra vill gärna ha markerade muskler utan att likna en bodybuilder och likaså vill några kvinnor gärna bygga en fast rumpa eller kanske tappa några extrakilon. Och en stor del önskar att uppnå sina mål utan att kompromissa med sin veganska, laktosfria eller ketogena livsstil.

Fitnessguru lovar att de kan uppfylla alla dina krav. Det enda som krävs av dig som kund är att du svarar på 13 snabba frågor om dig, dina behov och rutiner, så beräknar de därefter den exakta fördelningen av ingredienser du behöver för att nå dina mål – utan att kompromissa med en hälsosam livsstil. Om du väljer att genomföra köpet får du ett skräddarsytt proteinpulver levererat direkt till din dörr. Smart va?

“Vi har utvecklat algoritmen ihop med experter inom området. Vi har involverat allt från läkare, till keto-experter, till kostvägledare för att försäkra oss om bästa möjliga slutprodukt. Vi är mer än nöjda med resultatet men vi är inte färdiga än. Vi fortsätter att förbättra algoritmen månad efter månad”, säger Emil Eriksen.

Fitnessguru har transparens högt på sin prioritetslista och berättar exakt vilka ingredienser din blend innehåller, i vilken mängd och varför. Om du inte är nöjd med det första presenterade resultatet, arbetar de ihop med dig för att finna en blandning som uppfyller dina krav och önskningar ännu bättre. Skönt att se i en bransch där det ofta är svårt att få veta exakt vad en produkt faktiskt innehåller.

Det första skräddarsydda proteinpulvret

Fitnessguru utvecklar och säljer kosttillskott av hög kvalitet via direct-to-consumer. Vilket innebär att de säljer direkt till dig som kund – utan en massa mellanhänder. Affärsmodellen gör att de har möjligheten att utveckla banbrytande produkter av hög kvalitet och samtidigt erbjuda extremt bra service och låga priser.

Konkurrensen är stor på marknaden för kosttillskott i Sverige men enligt Emil Eriksen är det inte något de oroar sig över:

“Vi har nu en unik produkt som du inte kan få någon annanstans. Våra ingredienser är bland de bästa på marknaden och allt är producerat i Europa under de bästa förhållanden. Vi vet att vi har skapat något unikt och att vår produkt lever upp till det vi lovar”, säger Emil Eriksen.

“Generellt upplever vi att när en kund först har provat våra kosttillskott går de inte tillbaka till deras tidigare produkter igen”, avslutar han.

Om Fitnessguru®

Fitnessguru.com är en svensk verksamhet som utvecklar och säljer kosttillskott av hög kvalitet, lifestyle-produkter till hälsa, träning och mycket mer. Verksamheten har sitt huvudkontor i Sverige och har i mer än 10 år sålt premium-kosttillskott till mer än 27 länder.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.