Haveri hos Swish – du som swishade i veckan kan ha betalat dubbelt

Dagar som den här är man glad att inte jobba på Swishs kundtjänst. En allvarlig störning har gjort att flera mottagare inte fått sina Swish-pengar och många kunder väntar nu otåligt på återbetalningar.

Marlon Appelgren  |  Publicerad 2017-11-30 14:45  |  Lästid: < 1 minuter

Betaltjänsten Swish har drabbats av en allvarlig teknisk störning som gjort att flera mottagare inte fått in sina betalningar. Något som även lett till att många har försökt swisha över pengar flera gånger i tron om att den första betalningen inte gått iväg. Detta kan dock ha resulterat i att dubbla betalningar gjorts då störningen gör att betalningshistorik har försvunnit för vissa i fliken “händelser” Se bilden nedan.

Så här skriver Swish om problemet på sin Facebooksida:

Och folk är minst sagt irriterade över att inte få tillbaka sina pengar på en gång. Här är ett axplock av reaktioner på tjänstens Facebooksida.


Drifstörningen ska enligt Swish endast ha påverkat betalningar som gjordes i tisdags mellan klockan 12.40 och 13.5o.

Har du också fått problem med dina Swish-betalningar? Swish uppmanar alla drabbade att ta kontakt med sin bank. Du kan följa även följa händelseutvecklingen på Swishs Facebooksida där det uppdateras om vilka banker som fixat sina återbetalningar.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-10 14:52