Hoppa till innehåll

Snabb fråga bara

Bilden är borttagen

Alltså, jag har ingen direkt branscherfarenhet av bredband och telefoni… Men när man börjar jobba i kundtjänsten på ett stort telekomföretag, är det vanligt att man då tar det jobbet under den mentala föreställningen att alla kunder som ringer in kommer vara sprudlande glada levnadskonstnärer som bara vaknade imorse med sina hjärtan fulla av solsken … Continued

Alltså, jag har ingen direkt branscherfarenhet av bredband och telefoni…

Men när man börjar jobba i kundtjänsten på ett stort telekomföretag, är det vanligt att man då tar det jobbet under den mentala föreställningen att alla kunder som ringer in kommer vara sprudlande glada levnadskonstnärer som bara vaknade imorse med sina hjärtan fulla av solsken och sockervadd och kände att de helt enkelt bara ville höra av sig och berätta vilket himla bra jobb de tycker att alla på ditt företag gör?

Jag pratade nämligen precis med en ung man i kundtjänsten på 3 som verkar ha varit under det bestämda intrycket att det uteslutande var den kategorin kunder han skulle komma att ha att göra med på den här arbetsplatsen.

I så fall förstår jag verkligen att han blev besviken över att någon vrålade ”ditt efterblivna jävla köttmongo” åt honom i andra änden.

Imorgon hoppas jag att alla hans samtal låter så här:

– Hej, det här är Magnus på 3, vad kan jag hjälpa till med?
– Hej Magnus! Åh, ingenting alls! Jag ville bara ringa och berätta att mitt mobila bredband fungerar perfekt. Helt outstanding faktiskt. Jag har verkligen INGENTING att klaga på. Ni måste faktiskt vara världens bästa företag Magnus! Keep up the good work!
– Vad roligt! Tack ska du ha!
– Nejnej Magnus, det är JAG som ska tacka! Ha en fantastisk dag nu!
– Du också!
– Puss och kram!
– Kram och puss!
– Du får lägga på först.
– Nej DU får lägga på först.
– Okej, vi lägger på samtidigt då!
– Okej…1…2…3!
– Hihihi, du la ju inte på!
– *Fnizz* Neeeeeeeeeeeeeej!

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.