Det är fantastiskt roligt att Barnängen sedan en tid gör produkter riktade till män. Alltså på ett sätt som känns så ivrigt! Det är ju en gammal spaning att alla kvinnligt kodade hygienprodukter har namn som associerar till blomster, vår, lavendel och så vidare. Mjuka behagliga dofter. Och att motsvarande produkter för män ska heta saker som Sport, Action och Våld.
Med det sagt. Det är så, så kul att Barnängen producerar något som de extremt tydligt vill kommunicera är för riktiga karlakarlar. Det är förstås en utmaning när man har ett namn som dels innehåller ordet barn och dels ordet äng. Viss motvind, får man absolut säga.
Så man måste såklart ta i ordentligt så männen inte är rädda att prova de nya produkterna. Och Barnängen tar i, de spänner bågen av bara helvete. Vilket resulterar i en produkt med namnet…

Barnängen MAN! CEDERTRÄ! STYRKA!

Ackompanjerat av en avsågad träbit som det stänker något från. Sedan är det som om Barnängen blir överrumplade av sin egen plötsliga råhet. Försöker styra tillbaka tonen för att inte skrämma bort befintliga Barnängenkonsumenter med allt explicit testosteron.
Så man backar lite och avrundar. Hur? Genom att berätta att trots att denna duschgel är för riktiga män är den också snäll mot huden.
Tankarna vandrar till sådana gulliga klipp på lejonungar. Ni vet, när de provar att ryta för första gången och blir så rädda av sin egen röst att de ramlar omkull.

Läs även: 20 grejer som visar att du kommit hem till en singelman