I över två decennier byggde Sneakersnstuff upp ett namn som varit synonymt med exklusiva sneakers och streetwear. Med butiker i städer som New York, Paris och Tokyo, och en framgångsrik e-handelsplattform, var SNS en älskad aktör i sneakervärlden.
Men de senaste åren har bolaget brottats med sjunkande omsättning och negativa marknadstrender. Bara under 2023 föll omsättningen för SNS AB med över 10 procent, och bolaget gick från en blygsam vinst på 7,5 miljoner kronor till en förlust på 30,6 miljoner kronor.

Trots försök att rädda verksamheten genom kostnadsbesparingar, som att stänga butiker i Japan och USA och minska personalstyrkan i Sverige, har SNS inte lyckats vända trenden. Förändrat kundbeteende och en mättad marknad anges som några av de främsta orsakerna till bolagets fall.
Det som nu återstår är en oviss framtid för de 68 anställda. Samtidigt hoppas Erik Manzano Fagerlind att konkursen kan bli början på något nytt, och i en intervju med Dagens industri säger han: ”Jag tror och hoppas att det finns stor möjlighet att driva SNS vidare.”.