Ballys klassiska curlingkängor uppdateras på NK

Ballys popup-butik på NK har öppet till slutet av februari.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2022-01-04 10:39  |  Lästid: 2 minuter

I samband med att kvicksilvret visar minus och skidsäsongen är inledd så har Bally tagit fram sin klassiska modell Guard i nya färgställningar och även lanserat möjligheten att personifiera sin egen curlingkänga. Det är på en popup-butik på NK som den med frusna tår kan ta fram sin egen vinterkänga i signalfärger.

Den klassiska curlingkängan togs fram 1952 när företaget sponsrade det schweiziska olympiska laget under vinter-OS. Tanken är att nu ta kängan in i framtiden med sitt nya Curling Made to Order-koncept. Du kan skräddarsy skor med hjälp av en 3D-simulator och välja mellan elva olika färgkombinationer, matchande material, sulor och dragkedjor med upp till 132 olika kombinationsmöjligheter.

Butiken gör sin debut i Stockholm innan den fortsätter på turné genom ikoniska vinterresmål i Europa som St. Moritz, Madonna di Campiglio och Courmayeur. I samband med öppningen har den svenska illustratören Stina Persson också skapat tolkningar i akvarell av de ikoniska curlingskorna som pryder butiken.

– Bally var pionjärer i och med den första curlingkängan 1950 där man sulade det schweiziska olympiska lagets fötter 1952. Sedan dess har det blivit en klassisk vinterkänga som utvecklats från en sportsko till ett livsstilserbjudande och vi i är glada över att kunna lansera det till en modern och unik kundgrupp. Som en symbol för Ballys rika alpina DNA är det den perfekta kombinationen av mode och funktion, med tekniska Vibram-sulor som bär dig utan ansträngning mellan bergen och staden, säger Nicolas Girotto som är VD på Bally.

Curling POP säljs från 4 580 SEK och hittas i popup-butiken och online. Ballys Curling pop-up på Nordiska Kompaniet har öppet till den 28 februari.

Artikeln publicerades ursprungligen på Cafés syskonsajt King Magazine.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2022-01-05 10:49