David Beckham har lånat ut sitt berömda ansikte till många varumärken genom åren, allt från schweiziska klocktillverkaren Tudor till svenska klädkedjan H&M. Nu har turen kommit till Boss.
– Under de senaste åren har jag velat investera mer tid i design och mode, men jag ville vara säker på att jag samarbetade med ett varumärke och ett team som kunde leverera något verkligt globalt och betydelsefullt. Jag har verkligen uppskattat samarbetet med Boss så här långt och har imponerats av teamets ambition, kreativitet och strävan efter perfektion, säger Beckham.
Det var i våras som fotbollsikonen meddelade att han hade skrivit på ett mångårigt globalt avtal med den tyska modejätten som skulle inkludera kampanjer och kollektioner, kurerade och ibland till och med designade av Beckham själv. Nu syns han för första gången i företagets stora höst- och vinterkampanj It’s For Life som är en del av varumärkets paroll #BeYourOwnBOSS.
– Det känns fantastiskt att få vara en del av den här Boss-kampanjen för hösten och vintern 2024 som markerar en spännande start på mitt långsiktiga ambassadörskap för Boss, säger Beckham om den nya kampanjen.
Den historiske fotbollshjälten sällar sig till en stjärnspäckad skara av andra Boss-ambassadörer som den nigerianske artisten Burna Boy, den sydkoreanske skådisen Lee Jong-suk, den brasilianska supermodellen Gisele Bündchen, den legendariska Naomi Campbell och den italienske tennisspelaren Matteo Berrettini.
Den nya Bosskollektionen, som innehåller såväl dressade som vardagliga plagg, är ute i fysisk och digital butik nu.
Tidigare i veckan hyllade David Beckham sin gamle tränare Sven-Göran ”Svennis” Eriksson som gick bort i sviterna av cancer i måndags.
Artikeln publicerades ursprungligen på Cafés syskonsida King.