Hoppa till innehåll

BuzzFeed säljer succéprogrammet ’Hot ones’ för megasumma

Den glödheta talkshowen med Sean Evans i spetsen lämnar BuzzFeed efter miljonregn.

BuzzFeed har sålt First We Feast, den oberoende studion bakom succéprogrammet Hot Ones, för 82,5 miljoner dollar – motsvarande 905 miljoner kronor. Bland investerarna finns miljardären George Soros investeringsfond och programmets Emmy-nominerade programledare, Sean Evans.

Nu är planen att bland annat satsa mer på liveevenemang, något som de redan har utforskat genom förhandlingar med Netflix tidigare i år. Sean Evans fortsätter även som programledare för Hot Ones och tar dessutom över rollen som kreativ chef för First We Feast.

Programledaren Sean Evans i intervju. Foto: Getty Images

Hot Ones lanserades 2015 av First We Feast, som då var en del av Complex Networks. De första gästerna inkluderade Tony Yayo, Anthony Rizzo och Machine Gun Kelly. Programmet fick snabbt kultstatus och har lockat stora namn som Ariana Grande, Scarlett Johansson och Zlatan Ibrahimovic

Konceptet är lika enkelt som genialiskt: Sean Evans och hans gäst äter sig igenom tio kycklingvingar med stegrande hetta. Det är ofta gästens reaktioner – eller brist på dem – som skapar rubriker. Ett minnesvärt avsnitt är när Shaquille O’Neal svettas, hostar och dricker mjölk direkt ur en dunk. 

First We Feasts YouTube-kanal, där programmet publiceras, har idag över 14 miljoner prenumeranter. Hot Ones har också belönats med två Daytime Emmy-nomineringar – en för bästa talkshow och en för Evans som programledare.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.