Carmen Electra

Joakim Almén  |  Publicerad 2006-07-03 09:16  |  Lästid: < 1 minuter


Baywatch, strippoker, burlesquedans och nakenbrottning. Carmen Electra är de avklädda affärsidéernas obestridliga drottning. I nya numret får Cafés Jonas Cramby en exklusiv intervju med den kontroversiella modellen som nu ska sälja jeans åt svenska klädkedjan JC.

JC:s jeansmärke Crocker firar 30 års-jubileum i år, vilket företaget vill fira med ”pompa och ståt”.
Idén bakom den nya reklamkampanjen var att skapa en ”JC-armé” som marscherar till takterna av cheerleadingtrummor – med Carmen Electra i spetsen som härförare.
– Kampanjen är en manifestation för Crocker och Marwin, säger Erik Andersch, konceptchef på JC. Till våra Crocker- och Marwinteam behövde vi en karismatisk tamburmajor och hittade Carmen.

Den 60 sekunder långa reklamfilmen filmades av ett helsvenskt team under en dag i Los Angeles och regisserades av Amir Chamdin.

Kampanjen kommer att gå i Sverige, Norge och Finland och visas på biografer, i tv, på Internet, som printannonsering samt förstås i JC:s butiker. Den kommer även att sändas i radio.
– Du vet hur svårt det är med jeans, säger Carmen Electra retoriskt när Café frågar henne om kampanjen.

– Hur snygga de än är så måste de passa din stjärt. Och de här passar min perfekt! Jag tror att det blev en otroligt snygg och sexig reklamfilm. Alla inblandade var så begåvade och trevliga. Och dessutom har jag jeans så det räcker livet ut nu.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-22 14:25