Det är den tiden på året. Modeveckorna avlöser varandra och vi var på plats i italienska Milano när tyska modejätten BOSS visade hur våren och sommaren skulle se ut 2026. På plats var även BOSS affischnamn David Beckham som satt bänkad på honnörsplats.



Under parollen The BOSS Paradox ville varumärkets kreative chef Marco Falcioni skapa en visning med lika delar ordning och kaos. Den nederländske konstnären Boris Acket hade kallats in och använde folie för att kombinera ljus, skuggor, rörelser och ljud under den spektakulära visningen som ägde rum i den historiska industrilokalen Fonderia Macchi. Inspirationen till både kollektionen och visningen var hämtad från 1960-talets tyska industriella design och arkitektur, samt samtida dans och modern konst.



Bland de 600 inresta gästerna syntes framför allt David Beckham, BOSS ansikte utåt sedan 2024, men även andra varumärkesambassadörer som skådespelarna Aaron Pierre och Ishaan Khatter, samt influencern Khaby Lame. På frontrow satt även profiler som Meghann Fahy, Corey Mylchreest, Belinda Peregrín och Rudy Pankow, samt idrottsstjärnorna Alica Schmidt, Mats Hummels och Yusra Mardini.



Andra gäster deltog även på catwalken, däribland Amelia Gray och k-popstjärnan S.COUPS som avslutade visningen. Just k-popstjärnorna lockade hundratals skrikande fans vid kravallstaketen utanför visningen – långt populärare än Beckham och den gamla skolans kändisar. Andra influencers som skymtade förbi var Alexis Stone, Fai Khadra, Noah Beck och Antoni Porowski som gav visningen ett enormt digitalt genomslag.

Artikeln publicerades ursprungligen hos Cafés syskonsajt King.