Nu lanserar Åbro för tredje året en vinterkollektion med plagg inspirerade av sin storsäljande lågprisöl Ey’Bro. Det som sticker ut är att bryggeriet den här gången sätter pensionärer i fokus, i form av tidigare Åbro-medarbetare. Bland annat före detta huvudbryggmästare Lennarth Anemyr.
— Vårt mål var att skapa en kampanj som hyllar de personer som har varit med och format vårt bryggeri till det vi är idag. Genom att låta våra pensionerade kollegor vara ansiktet utåt för årets vinterkollektion vill vi på ett fint sätt uppmärksamma dem och deras arbete för vår verksamhet, säger Linn Wanderoy, Junior Varumärkeschef på Åbro Bryggeri.

Årets vinterkollektion inkluderar en piléväst, jultröja, skidglasögon, underställ och mössa. Understället och mössan känner det vakna ögat igen från tidigare kollektioner, men plaggen uppges nu ha uppdaterats med ”förbättrad kvalitet och förfinad design”.
Hela den limiterade kollektionen finns nu i Åbros webbbutik.