Annons
Annons

Flyg som en anka!

Inte ens Anna Anka är befriad från resandets baksidor. I USA använder hon visserligen alltid sitt och maken Pauls privata jetplan, men på långresor blir det reguljärflyg som för oss andra. Fast i första klass då. Få är med andra ord bättre lämpade att bedöma de stora flygbolagens förstaklasskabiner. Café träffade Anna Anka under hennes senaste Stockholmsbesök.

joel

Inte ens Anna Anka är befriad från resandets baksidor. I USA använder hon visserligen alltid sitt och maken Pauls privata jetplan, men på långresor blir det reguljärflyg som för oss andra. Fast i första klass då. Få är med andra ord bättre lämpade att bedöma de stora flygbolagens förstaklasskabiner. Café träffade Anna Anka under hennes senaste Stockholmsbesök.



Inte ens Anna Anka är befriad från resandets baksidor. I USA använder hon visserligen alltid sitt och maken Pauls privata jetplan, men på långresor blir det reguljärflyg som för oss andra. Fast i första klass då. Få är med andra ord bättre lämpade att bedöma de stora flygbolagens förstaklasskabiner.

Café träffade Anna Anka under hennes senaste Stockholmsbesök.

Vilka bolag håller måttet?
Lufthansa, British Airways och Air France har jättebra förstaklass.

Annons
Gilla Cafe.se på Facebook

Men alla de andra bolagen… det är pinsamt. Du skulle kunna tro att du åker ekonomiklass, alltså.

Något bolag som är särskilt pinsamt?
Virgin Atlantic, där sitter alla i kuber och tittar på varandra. Man har ingen privacy! De hade sagt att det är det nya, de gör manikyr och pedikyr på planet. Och vi tänkte: ”Åh, det måste vi prova på.” Men i första klass var det alltså 60 säten. Jag bara: ”Det här är ingen första klass!” I första klass ska det vara fem säten, max åtta. Men här satt vi som kossorna i stallet och glodde på varandra hela resan, i jättesmala säten. Jag bara: ”Glöm det!”

Vilken nivå håller de amerikanska bolagen?
American Airlines och United är värst av alla. De har den sämsta förstaklassen, det är som en taxi alltså! Du betalar jättemycket pengar, men får inget extra. Standarden håller inte. Maten är fruktansvärd. Man betalar för bränslet – inte för servicen.

I det läget är kanske business class ett prisvärt alternativ?

– Grejen med business är att du aldrig kan ligga ner. Att resa så länge och inte kunna ligga ner, det går inte. Då är du inte utvilad när du kommer fram.

Christofer Brask

 

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar