Hoppa till innehåll

Här är första kollektionen från nya H&M-varumärket ARKET

Joel Linde

H&M-familjen växer med ännu ett varumärke, ARKET. Här ser du de första bilderna från den första kollektionen.

Hennes & Mauritz avslöjade i mars att de kommer starta ett helt nytt varumärke, med namnet ARKET och nu har Café möjlighet att som första tidskrift i Sverige visa upp bilder från deras första kollektion.

– ARKET kommer att erbjuda enkla och tidlösa kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer samt ett utvalt sortiment till hemmet. Varumärket inriktar sig på kvalitet samt tidlös och funktionell design, skrev H&M:s vd Karl-Johan Persson i en delårsrapport.

ARKET kommer kosta lite mer än H&M där ett prisexempel är tröjor från 400 kronor, upp till 1 200.

– Det kommer att finnas produkter i ett brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. Sortimentet kompletteras av utvalda produkter från externa varumärken, skriver Persson.

Den 25 augusti öppnar den första fysiska butiken på Regent Street i London, samtidigt som webbshoppen görs tillgänglig i 18 europeiska länder, däribland Sverige. Men du kommer även kunna förhandshandla med viss rabatt från den 23 augusti, instruktioner hittar du på arket.com.

Därefter öppnar butiker i Bryssel, Köpenhamn och München, och den första fysiska butiken i Sverige öppnar på Biblioteksgatan 9 i Stockholm under våren 2018.

I butiken kommer det även finnas ett kafé baserat på New Nordic Food Manifesto, med fräschör, säsong och regionala råvaror i fokus.

Se samtliga 15 bilder ur kollektionen ARKET Men AW17 i bildspelet nedan, eller fortsätt scrolla nedåt.

[allergallery id=”114555″]

Damkollektionen kan du se här på vår systersajt, elle.se.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.