Hoppa till innehåll

Instagramkontot med 100 000 följare visade upp ”det ljuva livet” – var en bluff

Sofia Börjesson

Varje bild som lades upp gav sken av ett festligt, roligt och händelserikt liv – men få av följarna på Instagram lade märke till vad som återfanns i var och en av bilderna.

Den franska modellen Louise Delage gick från okänd 25-åring till Instagram-kändis med över 58 000 följare på bara två månader (Nu har hon över 100 000 följare). Detta tack vare smart hashtag-användning och bilder på en extravagant livsstil med drinkar, resor, fester och båtutflykter. Men bilderna visade även något annat.

 

Cheers ! 🍷

Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

 

Campagne

Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

 

🌵 Jungle 🌵

Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

På varje bild finns ett glas eller en flaska med alkohol i – något som få följare verkade reflektera över. Men Louise Delage finns egentligen inte på riktigt utan är bara en påhittad karaktär.

Instagram-kontot är nämligen bara en del av Addict Aides kampanj ”Like My Addiction” som tagits fram för att öka medvetenheten om alkoholism bland unga. Och även för att människor ska få upp ögonen för något som kan vara väldigt svårt att se; beroendet som finns mitt framför ögonen på oss. 

 

Cocooning Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

 

Miss the sea 🐟 Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

 

📕 Reading 📕 #latergram

Ett foto publicerat av Louise Delage (@louise.delage)

Efter att man avslöjat bluffkontot släpptes filmen om kampanjens syfte som i nuläget har fått närmare en halv miljon visningar.

Se kampanjens video här:

Källa: AdWeek

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.