Annons
Annons


Att skivbolagen finkammar Myspace på jakt efter nästa storsäljare är knappast någon nyhet. I kampanjen Go your own way gör klädkedjan MQ detsamma. Den är baserad på Fleetwood Macs hitsingel med samma namn från 1977 och MQ:s Myspace-fynd den här gången är knappast känd för den stora massan. Men jag blev oerhört glad när jag såg att de valt rapclashmästaren

Annons
Gilla Cafe.se på Facebook

Kocky som ansikte utåt under hösten.
I höst har han släppt sin debut Kingdom came, en platta som absolut får räknas till en av årets bästa.

artikelbild_mq

Kocky är en cool kille och uppfyller definitivt kriterierna för MQ:s kampanj, nämligen att vara en av morgondagens stjärnor samt en artist som går sin egen väg – både musikaliskt och stilmässigt.
– För mig är MQ-kampanjen ett sätt att möta min publik. I mitt
artisteri är det visuella intrycket nästan lika viktigt som låtens
uttryck, och kan man då förena de båda komponenterna på det här sättet är det givetvis optimalt, säger Kocky.

Den kvinnliga modellen för höstens kampanj är Fanny Hamlin.

Gå in på www.mq.se för att höra Kockys och Fannys versioner av Go your own way.

PETER SMIRNAKOS

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar