En grej jag gillar med print-reklam är att den ofta blir så tydlig i sitt uppsåt. I Som den här annonsen för en toa utan kant.

Resonemanget bakom är uppenbart: Fördelen med den kantfria toan är att den går snabbare att städa. Och då sparar man tid. Och då kan man åka till stranden med en bok. Var och en av dessa påståenden är egentligen sanna, men ihopsatta och uppblåsta blir resonemanget helt vansinnigt.
Här har vi en kvinna som la så mycket tid på att städa sin toa att hela helger gick åt helvete. Hur mår hennes tarmsystem? Vad är det egentligen som kommer ut där bak? Och om det är så illa ställt i rumpan att två dagar i veckan brukade försvinna till toastädning är det djärvt av henne att nu åka till stranden och sätta sig. Jag hade nog aldrig gått längre än två meter från en toalett, kantfri eller ej, i hennes fruktansvärda tillstånd.
Den här annons-rackaren är fin också.

Min gissning hur snacket gått: Med vårt gigantiska utekök kan man ha härliga grillfester, så in med en massa folk på bilden. Fan, nu ser man inte köket. Ut med ett par personer. Några till. Några till. Man måste se alla grillrattar. Ut med några till. Han också. Och han där. Slutligen bestod grillfesten av tre killar, utplacerade på homofobiskt avstånd från varandra som misslyckas med att se ut som om de trivs i det löjligt stora uteköket.
Slänger med en tredje.

Här kan jag ändå beundra ansatsen. De har tagit uppgiften att paketera en kran som mer manlig än andra kranar på största allvar. Smoking, jätteskägg, whiskey, inte bara en utan två vargar. Samt, naturligtvis, den ”klassiskt sofistikerade gentlemanna-kranen.” På hyllan uppe till vänster står också vad jag bara kan förmoda är hans Douche of the year-pokal.