Annons
Annons

[nggallery id=279]

Biltillverkarna har kämpat för att ta sig ur den välpolerade reklamfilmsfållan de senaste åren. BMW gjorde de uppmärksammade kortfilmerna med Clive Owen för sex år sedan på bmwfilms.com. Citroën har förvandlat sig till Transformers, SAAB vevade Release me om och om igen och Toyota lekte med ansiktsmasker à la Mission Impossible på ett fullständigt briljant sätt.

artikelbild_audi_1
Så här ser det ut på Audi Forum just nu.

Nu har Audi kläckt den roliga idén att kombinera mode, design och motor när man gett Karl Lagerfeld i uppdrag att tolka sportmodellen R8.

Annons
Gilla Cafe.se på Facebook

Kaiser Karl ringde snabbt in sin favoritmodell Brad Kroenig, drog till Ramatuelle i Frankrike, tryckte in honom i en R8 och gick loss för fullt med sin kamera.
Resultatet är en suggestiv, svartvit och grovkornig bildserie som kommer att turnéra världen runt och som nu kan beskådas på Audi Forum vid Norrmalmstorg i Stockholm.
Vernissaget ägde rum i torsdags kväll och bilderna kommer att hänga på Audi Forum fram till och med den 12 november.
Under perioden finns självklart även en livs levande R8 att beskåda.

PETER SMIRNAKOS

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar