Marc O’ Polo drar in miljoner till välgörenhet

Oliver Beckman  |  Publicerad 2015-12-04 10:30  |  Lästid: < 1 minuter

Under 2014 plockade modemärket Marc O’ Polo tillsammans med hyllade skådespelaren och buddhisten Jeff Bridges (bilden) fram en klädkollektion till förmån för mindfulness-arbete, där delar av vinsten skulle gå till välgörenhet. Idén till samarbetet föddes när Bridges anlitades som kampanjansikte för Marc O’ Polo och kollektionen består av ekologiska t-shirts och hoodies med olika budskap som LiberTee, PersonaliTee och BeauTee. 

Över 60 000 plagg har sålts och genererat drygt 125 000 amerikanska dollar till T.I.C.A (The Institute of Compassionate Awareness) som arbetar för människors tillväxt och personliga välbefinnande.

Två kollektioner har redan släppts och den tredje väntas anlända under 2016.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-28 15:24