Folkliga burgarkedjan Max fortsätter att satsa på burgare med kyckling som huvudingrediens. Efter att ha lanserat flera kycklingburgare i våras under paraplyt för vad man kallar Max Grand Chicken-familjen så har försäljningen av kyckling på restaurangerna ökat med 56 procent. Enligt Max är nu så mycket som var tredje måltid som säljs kycklingbaserad.
Och vad gör man när man har fått en succé på halsen? Man spinner vidare på konceptet. Nu släpper Max Grand Chicken Parmesan, en ny kycklingrökare i Grand Chicken-konceptet.
Burgaren beskrivs som ”smakrik med frasig svensk kyckling med parmesan flakes som lagrats i tolv månader”. Utöver de namngivande ingredienserna innehåller kycklingburgaren också emmentalerost, isbergssallad, tomat, sweet onion och aioli.
Förutom Grand Chicken Parmesan så lanseras ytterligare en ostig nyhet i form av Classic ’68 Cheese – en klassisk cheeseburgare med svenskt nötkött, cheddarsmältost, senap, sweet onion, ketchup och saltgurka, som omsluts av ett gyllenrostat sesambröd.
Dessutom gör den gamla burgaren Korean BBQ ett tillfälligt återbesök på menyn.