NK hårdsatsar på herrkläder
Inom loppet av ett par veckor har Nordiska Kompaniet, NK, öppnat fyra nya herrbutiker och avdelningar i varuhusen i Stockholm och Göteborg.
I huvudstaden ”nyöppnar” legendariska Paul&friends på dubbelt så stor yta och intill slår Svenska Designers upp portarna för inhemskt designermode.
I Göteborg har Hugo Boss etablerat sig på 230 kvadratmeter med kollektionerna BOSS Black och BOSS Orange och på samma våningsplan öppnar Tiger en ny herravdelning.
– Den satsning vi gör på mode kommer att göra varuhuset mer attraktivt, exklusivt och inspirerande för våra kunder, säger Mattias Nygårds, varuhuschef i Stockholm.
Fredrik Lomnäs, Magnus Gustavsson och Göran Ahlsén.
Mest intressant är Paul&friends som i och med nybygget kan återfå lite av 90-talets stjärnstatus i mode-Stockholm. Varumärkesmixen är unik för Sverige: John Galliano, Rick Owens, Givenchy och Kris van Assche blandas med bland annat Marc Jacobs och Viktor & Rolf.