Annons
Annons

[nggallery id=311]

Victor Lindh och Ulrik Pedersen, båda med bakgrund på danska Bruuns Bazaar, startade NN07 förra året (namnet står för No Nationality 2007) och har en imponerande kundlista i Skandinavien. Vårens premiärkollektion säljs på bland annat NK Herr i Göteborg, Spirit i Malmö och Jupiter och Åhléns i Stockholm.
Grundarna beskriver själva NN07 som ”sport couture” och menar att produkterna fyller ett tomrum på marknaden.
– NN07 är ett slags blandning mellan mode och sport. Inte sport som i funktion och teknik utan mer som i komfort i plagg som chinos, shorts och Oxfordskjorta, säger Victor Lindh.
Idén till varumärket föddes under en resa till Tokyo för ett par år sedan, och just Japan genomsyrar hela tanken med NN07.
– Vi använder japanska bomullskvalitéer och inspireras även av japanska sömnadslösningar, fortsätter Victor Lindh.
NN07-plaggen är enkla i sin stil men ändå rika på detaljer. Skjortorna är silikonbehandlade och chinosbyxorna stentvättade för att få en mjuk och använd känsla.
– Våra kläder blir bara snyggare och skönare ju mer du bär och tvättar dem.
För övriga inköpsställen runt om i landet, se www.nn07.com

Annons

DANIEL LINDSTRÖM

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar